Receptbank

9 okt. 2015

Sorg

Nej då, inte bara sorg i hjärtat..
Har snart haft en vecka i vårt älskade Spanien med golf, sol och god mat och dryck. Har till stor del lyckats bra med vad jag stoppat i mig men visst.. en del onyttigt och onödigt har det blivit. Då har det mest handlat om onödiga snacks. Maten har funkat bra då vi lagat mat själva. 
Men i kväll efter middag och efter en aning för mycket vin började vi prata om flyktingkrisen och nu sitter jag här med en olustig känsla i magen. De som jag vill se som mina bästa kompisar har så otäck och trångsynt synsätt på vad jag ser som medmänsklighet. Får en otäck känsla imagen..ja en känsla av sorg..
Men jag känner en enorm tacksamhet över att få vara gäst här i annat land. Få ta del av värme och få vara priviligierad att kunna vara här, vara frisk. Få leva i fred utan rädsla för mitt eller mina närmastes liv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar