Receptbank

5 aug. 2014

Trimmer

Finns det något värre ljud än det från en
bensindriven grästrimmer??
Det är vad som alldeles för nära mig nu hörs. Närmsta grannen i stugan tycker det behövs putsas lite. Och jag bara undrar; var tog alla liar vägen? Helt ljudlösa redskap..här står en i alla fall. Min gube är faktiskt duktig att använda den. Inte helt säker på om det beror på att han  föredrar denna ljudlösa eller för att inte äger en sån där illgeten maskindriven sak.

Känns som det blir en grymt varm dag igen. Klockan är bara förmiddag och redan nu alldeles för varmt både på altan- och baksidan av stugan. Fint torkväder...just det, lovade guben att tvätta lite av hans arbetskläder.
Senare idag ska jag försöka bli bättre på korta järnslag. Lektion bokad kl två. Till dess simmar jag lugnt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar