Receptbank

3 jan. 2015

Hoppsan

Oj, då är vi redan några dagar in på 2015. Firade in det nya året med vänner i andra änden av Långsjön. God mat och dryck, lite lekar, bad i tunna (för en del, jag gillar inte det) och ivägskickade ljusballonger blev tillsammans en alldeles lagom nyårsafton. 
Skön nyårsdag med ett härligt ljus på himlen:
Bortsett från nyårsdagens obligatoriska pizza har jag hunnit tillverka några riktigt goda middagar. Helstekt nötfile:
Och kycklingrulader med balsamicomarinerade morötter:
Morötterna blev riktigt bra. Dom kommer jag säkert göra igen

Inte en enda godis har jag ätit! Bra av mig med huset fortfarande fullt av dem. Har lite i smyg hängt på ett par arbetskollegor om ett sockerfritt januari.
Tråkigt att det blivit så eländigt isigt och tokhalt ute. Har ju broddar så jag ska försöka ta tag i regelbunden träning till veckan. Inget avancerat, tänker börja med promenader. Men tänker det ska bli varje dag! Tänker inte ge mig på nån för svårgenomförd utmaning i år. I år ska jag träna för min egen skull och välmående och inte för att bevisa nåt för nån annan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar