Receptbank

31 okt. 2016

Härliga söndag

Årets längsta och härligaste söndag brukar vara den när vi går över till vintertid. Så också i år.

Började dagen med en god och bra frukost
Äggröra, bacon och brieost

Efter en liten shoppingtur med dotter fixade hon nya, fina naglar till mig. Känns verkligen lyxigt att ha en alldeles egen nagelsalong i familjen. Även om hon inte är utbildad så är hon såå duktig 



Sen hem och lagade en ny favoriträtt; lax i ugn. Receptet kommer från www.56kilo.se. En mycket inspirerande blogg! Rekommenderas verkligen!
Här har jag t ex lärt mig att fisk ska tillagas på låg värme och termometer skall med fördel användas. Nu tillagar jag gärna frysta portionsbitar lax. Nåt som jag ratat länge eftersom jag lyckats få det torrt och tråkigt. Men med endast 150 g och termometer lyckas även jag med fryst lax. 

Ugnsbakad lax med örter och mos

När jag summerar söndagen så känner jag mig mycket nöjd. Bestämde mig nämligen på lördag kväll att allt sockerintag måste upphöra. Vill tillbaka till en bra och god lchf-kost.

Tänk att min gamla Viktväktar-våg fortfarande funkar. Den här hushållsvågen köpte jag vid en av alla omgångar jag varit medlem där. Helt klart är vågen mycket mer hållbar än deras kostprogram! Deras ide med light produkter är inget jag vill tillbaka till!


God mat utan för mycket kolhydrater är bäst för min kropp. Ok, jag har spårat ut för mycket nu senaste tiden men nu kör vi igen. Våga, vägra socker!!

Kram alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar