Receptbank

3 nov. 2016

Falukorv och salter




Förkylningen hänger på en dag till 😜
Men en sak som varit riktigt jobbigt sista dagarna är anfall av kraftlöshet. En stund efter jag ätit känns det ungefär som värsta blodsockerfallet. Får hjärtklappning och all energi bara rinner ut kroppen. Riktigt läskig känsla. 
Ställde frågan på ett forum på www.kostdoktorn.se hemsida och direkt fick jag ett tips från en klok och van lchf-man 😊  Jag följde det vid dagens middag och..ja det hjälpte! Tipset var att jag kan ha för lite salter i kroppen nu när jag hittat hem till min rätta kost igen. Kan ju även vara en slump men har inte haft nåt mer "anfall" efter att jag tog en sked av de salter jag hade hemma. Härligt!!
Så nu blir det till att skaffa hem Himalaya salt, örtsalt igen (flingsalt med jod finns redan hemma) och göra Anna Hallens supersalt igen!!

Middagen idag blev stekt falukorv och det som fanns kvar av blomkålsgratängen från i förrgår. 
Det finns falukorv och det finns bra falukorv! Hittade denna på Citygross:

Riktigt gott blev det:

Nä, hopp i säng nu så jag orkar med morgondagen....min första lediga fredag 😊. Ett nytt kapitel i livet börjar. Mer om det i morgon 💤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar