Receptbank

29 nov. 2016

Tjockis eller..

Oj, vad livet svänger!
Tror det är två veckor sedan nu som jag uppdaterade bloggen. Och mycket har hänt igen. Massor med känslor som far omkring i kroppen. Maten funkar bra några dagar för att sedan spåra ur igen. Men jag vill inte bli en tjockis igen!!
Som tur är har sambon och jag kommit igång med träning igen. Vi har kört igång ett 12 veckors jogging program som igen ska leda fram till milen. Vi har anmält oss till Premiärmilen i Stockholm den 1:a april.
Men att jag har så svårt att hålla sötsuget borta är jobbigt! Det har smugit sig på mer och mer ända sedan sensommaren. 
Men i de bra stunderna lagar jag riktigt bra mat:

Stuvad vitkål:
Ett riktigt bra alternativ till både potatis och pasta är gräddstuvad vitkål. Strimlad vitkål som jag fräser upp tillsammans med gul lök och sen låter puttra i en blandning av grädde och créme fraiche. Smaksättning kan man variera med t.ex dijon eller skånsk senap, philadelphiaost mm

Cheesburgergratäng:
En annorlunda köttfärsgratäng som verkligen smakar ostburgare men manslipper brödet. Receptet kommer från http://56kilo.se/ En helt fantastisk och inspirerande blogg!

I kväll blev det en supergod kålpudding. Även denna från http://56kilo.se/

Ska försöka komma på rätt köl igen genom att skriva "av mig" här på riktigt igen.
Längtar till i morgon då det är träning igen.
Gubben och jag, lyckliga efter joggingrunda i regn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar