Receptbank

9 jan. 2017

Nollning, FB och tacksamhet

Jag har varit ganska trött på Facebook sedan en tid, less på alla inlägg och kommit på mig själv att, va fanken ska jag skriva om detta för. Och inte vill eller behöver jag veta allt fantastiskt som alla runt om kring mig gör. Men en sak är faktiskt jättebra och det är alla goa kontakter och allt gott stöd jag kan hämta där via personliga grupper. Jag är med i några lchf-gäng som jag kan få väldigt bra stöttning genom.
Som nu när jag bestämt mig för att nolla en period. Nolla, dvs komma så nära noll kolhydrater som möjligt. Detta för att kicka igång mitt bra:iga matbeteende igen. Det var så jag började den där dagen i mars 2015 då jag förändrade mitt liv och gick över till en bra lchf-kost. Och med den fick bort en hel del kilon och fick bort värk, ja så bra har jag nog aldrig mått faktiskt.
Men som jag skrivit lite om här så har jag tillåtit allt för mycket av galen kost, en massa socker osv den sista tiden. Eller det har kommit smygande ända sedan i somras. Och som ett brev på posten så har värk i fotleder, händer kommit tillbaka och även 5 kilo!! Så nu har jag bestämt mig att det får vara nog!
Och idén att börja med nollning fick jag genom en av dessa grupper på fejan. Fler än jag som levt alldeles för "gott" sista tiden och behöver ta tag i bl.a ätanded!


Så i går började jag nolla. Jag känner mig på g och hoppas att det ger effekt även denna gång!


Min guru Anna Hallén säger att anledningen skall vara något större än känslan av att exempelvis äta en kanelbulle. Något annat än att gå ner i vikt. Och för mig är det så enkelt som att kunna hoppa i vilka kläder jag vill. Vill inte välja bort kläder i min garderob för att de känns obekväma. Jag vill veta att allt som hänger där kan jag ta på mig och känna mig ok. Och jag vill definitivt inte börja leta bland extra stora storlekar ute i butikerna igen!


Så nu blir det protein och fett ett par veckor. Och inget vin! Nu kör vi (jag)



Exempel på super-nollning-frukost:
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar