Receptbank

24 aug. 2017

Två månader senare...

Och livet fortsätter.. pågår hela tiden. Och det är underbart!
Tänk om man också skulle vara snäll med sig själv och ge sig själv dom bästa förutsättningarna.

Som ni hör sitter jag fortfarande fast på sidan av det där braiga lchf-spåret. Och ja, jag vet.. hur många gånger har jag inte sagt att "nu får det vara nog"!!

Nu har jag i alla fall fått en fantastisk chans att rätta till mig. Har fått kontakt med min "guru" Anna Hallen igen och kommer träffa henne på näten några veckor framöver. Har man ett komplicerat ätbeteende så har man.

Eftersom jag styrt upp mitt ätande bra sedan i måndags så vill jag tipsa om ett otroligt gott alternativ till pasta:

Zucchinipasta med vitlök, örter och grädde:



2st zucchini
1 finhackad vitlöksklyfta
1dm strimlad purjolök
Persiladokrydda
1/2 dl hackad färsk persilja
Salt, peppar
1-2 dl grädde

Fräs löken i lite olivolja
Blanda ner strimlad zucchini och låt fräsa med 
Krydda
Häll i önskad mängd grädde och låt koka ihop.

Så himla gott till exempelvis falukorv (med hög kötthalt), bacon mm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar