Receptbank

27 juli 2015

Ägg, räkor och rea

Haha, blev ägg o räkor både till frukost och lunch idag. Frukosten var planerad men inte lunchen. Blev en högst oplanerad sväng till Birsta med älskade dotter som behövde göra några sena inköp inför stundande Turkietresa. En resa som kändes helt galen när hon gjorde bokningen i början av juni. Men ack så behövlig den känns nu när vi knappt haft nån sommar. Jag skulle lätt kunna hänga på! Hon resonerade helt rätt kära Z när hon sa: "jag har TVÅ veckors semester i sommar och jag tänker inte riskera att de regnar bort". Tänk vad rätt hon gjorde :)
En sväng till Birsta alltså och jag tror det är första gången i livet (näst intill i alla fall) som jag kunde fynda på REA :) Mycket enklare när man gått från XL till M. Så det blev en till-och från stranden klänning och ett par assköna brallor. Allt för 200kr!
Klänningen är tänkt att använda i Spanien  i oktober:)

Sen blev det lax i ugn med kokt sparris


En riktigt skön och solig kväll på det. En härlig dag helt enkelt :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar