Receptbank

26 juli 2015

Sommar?!!?

En månad har gått sen mitt förra inlägg. En sommarmånad som inte direkt varit nån sommar. Några få dagar bara. Jag är rädd att många kommer få det jobbigt i höst och vinter när man inte kunnat tanka nödvändiga sommarvitaminer. Jag är såå glad att ha två veckor i vårt kära Spanien att se fram mot två första veckorna i oktober 😊
Sitter och ser Rapports sena sändning. En massa elände i världen. Här vore man glad om det bara var vädret att förfäras över..
Min lchf-resa fortsätter. Tycker jag skött mig bra med under pågående semester. Några mindre tripper har det blivit. Till Stockholm och Dalarna. Och maten har gått riktigt bra. Har bestämt mig för att inte betala för nåt jag egentligen inte vill ha på tallriken bara för att inte vara besvärlig. Många restauranger har fattat att det bör finnas bra alternativ till alla strips och all klyftpotatis. Och då inte bara sallad, tomat och gurka. Dalecarlia Spa Resort i Tällberg är fantastiskt! Där kan man verkligen äta fantastiska rätter utan onödiga kolhydrater. 
Kanske har det blivit för mycket vin så jag får ta och dra åt handbromsen även här igen nu så jag kan kapa de sista 5 kilona. Men ändå..grymt nöjd med mig själv att jag fortfarande inte frestas av godis och snacks. Tänk så mycket av den varan som jag tryckt i mig tidigare semestrar!

En riktigt god kycklingwok blev det till middag idag. Marinerade strimlad kyckling cirka en halvtimme i olja och kryddor. Stekte på hög värme. Fräste sedan grönsaker i omgångar och blandade allt. Gott gott👍

Snart midnatt nu och går in på min sista semestervecka (innan oktober då). 
Må så gott alla därute 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar