Receptbank

2 jan. 2017

Gott slut och en ok början

Så har vi då även passerat nyår och gott slut blev det verkligen. Och då syftar jag på vår nyårsmiddag. Jag pikade verkligen den middagen som det godaste jag gjort 2016! Inte illa om jag får säga det själv 😊👍

Meny:
*Skagenröra
*Tournedos med pepparsås och ugnsbakad sötpotatis och palsternacka
*Creme brulée 

Pepparsåsen gjorde jag på vit-och grönpeppar, rödvin, grädde, cognac mm som fick puttra på säkert över en timme. Såsen och de söta rotfrukterna bröt av varandra nåt helt fantastiskt ❤️ Jo, just..får inte glömma det uppvispade kryddsmöret!!
 

Sen kom nyårsdagen som nu verkar ha blivit pizzadagen nr 1. Men här blev det asiatiskt i stället. Råkade ha lite kycklingfilé, kokosmjölk och sjögräsnudlar hemma och det kändes som ett fräscht alternativ. Nudlarna har jag haft hemma ett tag men inte riktigt vågat testa. Men gör det!! Ett riktigt bra alternativ till vanliga och nästan helt utan kolhydrater 👍
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar