Receptbank

28 dec. 2016

Må mitt bästa jag och torskrygg

I tre dagar har jag nu gjort bra val och då också gett mig själv förutsättningar för att kunna komma att må mitt bästa jag. 
Känns skönt att ha satt ned foten 👠

Foten..kommer då osökt in på mitt ena knä som krånglat lite för mycket senaste tiden. Så jag bestämde mig för att få en ordentlig undersökning. Gick till stans bästa naprapat som efter en del vridande, klämmande och vändande kände sig rätt säker på att det handlar om en lite skadad menisk! Mäh..meniskproblem trodde jag var nåt som bara fotbollsspelare fick.. Ja ja, fortsättning följer 

Här bjuder jag på min goda middag, 

Torskrygg på spenatbädd:

200 g fryst bladspenat
3 torskryggfileer
Salt, citronpeppar, citron
1,5 dl créme fraiche
1,5 dl grädde
3 msk stenbitsrom
1/2 paket färskost (valfri smak. Jag tog Philadelphias nya smak med lök o örter)

 Tina spenaten och lägg i en smord form.
Lägg torskfiléerna ovanpå och salta, peppra och pressa över lite färsk citronsaft.
Blanda créme fraiche, grädde, ost och rom och lägg över fisken.
 
Sätt in i 175 graders ugn i ca 20 minuter. Använd gärna termometer. Fisken skall ha en temp på 52 grader
Servera med lättkokt broccoli. Mums!! Både gott och nyttigt
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar